ED 16 april: Ingezonden brief van kritische burger

    0
    563

    Omwonenden van Eindhoven maken zich zorgen over de ontwikkelingen van de luchthaven. Nu er veel minder vluchten zijn vanwege de corona-beperkingen, blijken steeds meer mensen overlast te ervaren van de militaire vluchten en -oefeningen. ED-lezer Rob Weijers uit Eindhoven heeft een aantal bezwaren op een rijtje gezet en zijn ingezonden brief is op 16 april geplaatst in het regiokatern.

    Hieronder de volledige weergave waarbij aangetekend dat de inhoud van de brief volledig voor rekening is van de auteur. Overigens vinden wij als BVM2 ook dat er gesjoemeld wordt, maar wij spreken ons op dit moment nadrukkelijk nog niet uit of de hoofdverantwoordelijkheid daarvoor bij het vliegveld of bij het ministerie ligt.

    Moet de stekker uit Eindhoven Airport?
    Eindhoven Airport (EA) rekent op snel herstel, groei is niet meer het doel en EA is scheldpartijen zat en trekt de stekker uit overlastlijn (ED 14-4). En als donderslag bij heldere hemel toegeven dat het toch een vakantievluchthaven is. Na jaren stug volhouden dat EA zo belangrijk is voor het zakenleven en de regio. Ja de regio’s en economieën in Zuid-Europa.
    Daarnaast klip en klare manipulaties in de rekenmodellen rondom stikstof, CO2 en geluid. EA verschuilt zich op zo’n moment makkelijk achter de overheid; “We doen alles in overleg met het ministerie”. Dat is diezelfde overheid waar tegenwoordig veel over te doen is. Dat is allemaal niet niks en veel omwonenden zijn het dan ook echt zat.
    Scheldpartijen zijn zeker niet de oplossing en keur ik af. Maar schelden is een teken van machteloosheid.
    Als we nu eens de stekker uit Eindhoven Airport trekken? Dan is heel veel opgelost. We krijgen alle ruimte om te bouwen. De regio kan haar innovatieve karakter echt laten zien door de uitdaging aan te gaan voor duurzame werkgelegenheid en transportoplossingen.
    Rob Weijers, Eindhoven